dla milusińskich

poniedziałek, 11 marca 2013

Pachnące i pyszne herbatki

       Otrzymałam niezwykle pachnącą paczuszkę z SampleCity, która zawierała przepyszne próbki herbat, oferowane przez Smak Sztuki:
  • Herbatę czystą czarną „Yunnan Golden Tips”
  • Herbatę smakową czarną „Yunnan Chińska Róża"
  • Herbatę zieloną czystą „Lung Ching (Smocze Źródło)”
  • Herbatę zieloną smakową „Sweet Cinamon”
  • Herbatę leżakowaną smakową „Puerh Fitness”




Mogliśmy je przetestować, poznać nowe smaki.
Jako że nie przepadam za bardzo za czarnymi herbatami, zaczęłam od czystej czarnej  „Yunnan Golden Tips”.
Jak podaje Smak SztukiYunnan Golden to najbardziej rozpoznawalna czarna herbata w Polsce. Wśród wielu odmian tej herbaty – Yunnan Golden – wyróżnia się słodkim posmakiem i wysoką wydajnością oraz pięknie zwiniętymi listkami.
Smak: Lekko słodka nuta,  przy dłuższym parzeniu nadal świeży smak, bez goryczki.
Działanie: Świetne działanie na trawienie, po sowitym posiłku oraz pobudzające, bez uczucia kołatania.
Rzeczywiście, jak dla mnie - zwykła, czarna herbata, która nie wyróżnia się za bardzo od innych czarnych. Może jedynie tym, że jest smaczna, intensywna i herbaciana, a nie o posmaku siana...

Kolejna na mej liście testowej znalazła się herbata smakowa czarna „Yunnan Chińska Róża".
O tej herbacie Smak Sztuki pisze tak:
Smak: Różana nuta,  przy dłuższym parzeniu mocny smak czarnej herbaty Yunnan, z lekką goryczką.
Działanie: Świetne działanie relaksujące, po ciężkim dniu, dzięki aromatom róży działa lekko relaksująco. Działa na trawienie dzięki dużej zawartości polifenoli. Dzięki pączkom róży wzbogaca organizm w witaminę C.

     Z pewnością zgadzam się z tym, co napisane o mocnym smaku. Czuć wyraźnie mocną, czarną herbatę, ale też bardzo intensywny zapach różany... Od czasu do czasu można zapomnieć o szarej rzeczywistości, ,,zapodać sobie" niebiańską rozkosz różaną, ale... Wydaje mi się, że zapach jest zbyt intensywny. Próbowałam skusić moją mamę, ale nie dała się. Jest tradycjonalistką i herbata czarna ma być czarna i smakować ,,normalnie".  Ja bardzo lubię sam zapach różany, ale w połączeniu z czarna herbatą po prostu nie pasuje mi, a wprost przeszkadza.
      Dlatego może lepiej zostawić koneserom ten zestaw (czarna różana), a dla siebie znaleźć czarną, a różaną... polecam herbatkę o nazwie BIAŁA RÓŻANA - delikatna, bardzo łagodna i w tej kombinacji można naprawdę rozkoszować się różanym aromatem.
     Po czarnych przyszła pora na moje ulubione, czyli herbaty zielone.
      Smakowanie rozpoczęłam od herbaty zielonej czystej „Lung Ching (Smocze Źródło).
     Szukając informacji na stronie Smak Sztuki, dowiadujemy się, że Lung Ching Smocze Źródło to jedna z dziesięciu najlepszych chińskich herbat zielonych. Nazwa pochodzi od nazwy wioski Longjing położonej niedaleko miasta Hangzhou prowincji Zhejiang. Legenda niesie, że nazwa powstała również od wirującego ruchu liści w trakcie parzenia przypominających taniec Chińskiego Smoka.
Herbata Lung Ching była często przygotowywana przez mnichów buddyjskich w klasztorach i podawana pielgrzymom. Dodawała im sił i rozjaśniała umysł.
Znana już od 1700 lat - jest symbolem tradycji w produkcji herbaty. Smak: Lekko owocowa roślinna nuta,  przy dłuższym parzeniu nadal świeży smak, bez goryczki.
Działanie: Odżywia i rozjaśnia umysł, lekko pobudza, silne działanie antymutagenne.
        Uwielbiam zielone herbaty!
Ich picie sprawia mi prawdziwą przyjemność! Lekki smak, delikatny aromat i słomkowy kolor przynoszą ukojenie, a jednocześnie pobudzają do działania. Na pewno zaletą zielonych herbat jest to, ze doskonale nadają się do picia nie tylko na ciepło, ale i na zimno - dla mnie rewelacja. Smocze Źródło ma tradycyjny, lekki smak. przy odpowiednim parzeniu nie ma specyficznej goryczki, więc może z pewnością posmakować tym, którzy dopiero odkrywają świat zielone herbaty i jeszcze boją się odważnych zdecydowanych smaków. Polecam!
    Kolejnym krokiem w odkrywaniu zawartości Smacznej Paczki była herbata zielona smakowa „Sweet Cinamon”, o której możemy dowiedzieć się, że jest to


 ciekawa mieszanka cukrowych śnieżynek, płatków róży, niewielki dodatek kory cynamonu i goździków. Dobrej jakości zielona herbata Sencha zapewni wydajność i delikatny smak naparu.Smak: Lekko słodka nuta,  przy dłuższym parzeniu nadal przyjemny smak, z delikatną goryczką.
Działanie: Świetne działanie rozluźniające, lekko rozgrzewające po ciężkim dniu pracy, dzięki płatkom róży działa antybakteryjnie.
 Działa na trawienie dzięki dużej zawartości polifenoli.

      Ta herbata zrobiła furorę w mojej rodzinie. 
Nawet dzieci z zachwytem oglądały marcepanowe śnieżynki, a potem skosztowały herbaty, która ,,tak ładnie wygląda, że trzeba ją wypić":)!!!
      Smak, zapach, delikatny kolor - wspaniałe!!! Po zaparzeniu można długo rozkoszować się pięknym zapachem egzotycznych przypraw, które sprawiają, że nasz umysł się relaksuje, nabiera dystansu do codziennych kłopotów i problemów. Smak - delikatny, lekko słodki, ale absolutnie nie jest mdły!!! Herbata nie tylko relaksuje, ale też pobudza trawienie, więc możemy spokojnie pić w ciągu dnia, wspomagając pracę naszego żołądka.
Moim skromnym zdaniem właśnie zielona „Sweet Cinamon” była najlepszą herbatą w zestawie testowym!
      Została jeszcze herbata leżakowana smakowa „Puerh Fitness”. 
Smak Sztuki przedstawia nam ja w ten sposób:
Puerh Fresh Fitness – herbata czerwona pochodząca z regionu Pu-erh w prowincji Yunnan, poddana długiemu 7-letniemu okresowi leżakowania, dzięki czemu nabiera mocy leczniczej.
Mieszanka smakowa Fitness zawiera:  suszone jabłko, skórka z kielicha kwiatowego róży, trawa cytrynowa (Lemon Grass) oraz niewielki dodatek pokruszonych listków Yerba Mate. Wyjątkowy smaczny i pięknie pachnący bukiet smakowy.
Smak: Lekka cytrusowa nuta,  przy dłuższym parzeniu mocny smak podobny do czarnej herbaty, bez goryczki, ze słodyczą na końcu języka.
Działanie: Świetne działanie odtruwające, oczyszczające z toksyn,metali ciężkich. Działa doskonale na trawienie dzięki dużej zawartości polifenoli. Dzięki długiemu 7-letniemu leżakowaniu nabiera leczniczej mocy i wydajności. Badania naukowe tej herbaty dowiodły skuteczne działanie antydiuretycznie (usuwa tłuszcz) w naczyniach krwionośnych.
     Niejednokrotnie spotkałam się z opinią, iż czerwona herbata smakuje jak ziemia... Cóż, jeszcze kilka lat temu pewnie bym się z tym zgodziła, ale teraz zdecydowanie zaprzeczę! Polubiłam czerwone herbaty ze względu na ich właściwości - w moim odczuciu naprawdę wspomagają proces trawienia, a próbka, którą otrzymałam, była świetnie skomponowana i miała doskonały smak! 
      Przy czym należy pamiętać, że zarówno czerwona, zielona czy biała herbata nie będą smakowały tak, jak powinny, gdy nie zostaną odpowiednio zaparzone! 
W paczce, jaką otrzymałam od SampleCity i Smaku Sztuki, znajdowała się również krótka instrukcja dotycząca odpowiednich sposobów przenia herbaty:

A także skróconą ofertę sklepu:
 Jestem w pełni usatysfakcjonowana zarówno udziałem w kampanii, jak i zawartością paczki. Jak już wspominałam wcześniej - bardzo lubię wszelkiego rodzaju nowości, a dzięki Smacznej Paczce miałam okazję poznać nowe, ciekawe smaki!
Polecam!
Sama tez skorzystam:)

           

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz